26 heinäkuuta 2008

Pari sanaa asiakaspalvelusta

Olen siirtynyt sosiaalipuolen hommista myyntipuolelle, koska kuvittelin siinä törmäävän mukavampiin ja vähemmän ongelmallisiin ihmisiin. VÄÄRIN!!
Olen päässyt läheisesti tutustumaan kirjakaupan toimintaan ja voin vain sanoa, että elämä on täynnä yllätyksiä.

Tässä muutama Oikeasti esitetty kysymys;

Mahtaakohan teiltä löytyä sellasta kirjaa, joka alkaa muistaakseni Koolla vai oliko se Hoolla?
(No daa, Koolla ja Hoolla alkavia kirjoja on MUUTAMA. Pystytkö VÄHÄN tarkentaan?)

Mahtaakohan teiltä löytyä sellasta kirjaa, se on julkasta muistaakseni vuonna 2007 tai 2006?
(Vuosittain julkaistaan aikasta monta kirjaa, että löytyyhän niitä )

Siis, etkö sä oo lukenu näitä? Miten sä osaat suositella mitään?
( Jos myynnissä on n. 1000 kirjaa, ehkä reilusti enemmän, niin paljon luulet keskimäärin menevän aikaa niiden kaikkien lukemiseen? Myyjillä on myös oma elämä, ainakin joillain niistä)

Ai, on kustantajalta loppu? Mä tarvisin sen silti?!
( Joo, mehän ollaan kaikki meedioita ja tiedetään mitkä kirjat myydään loppuun, ja sitä varten meillä on sellanen oma varasto mistä voidaan niitä hakea asiakkaille, jotka TARVII sen.

Ja mun ihan suosikki;
Mä maksan tästä kirjasta sulle 15e?
(Juu, tietty se käy, että 30e kirjasta maksat sen verran, ilman muuta!! Siis eihän kukaan mee maitolitran kans kassalle tyyliin; mä maksan tästä 0,50e !! HALOO!!! )

Totuuden nimissä on sanottava, että valtaosa asiakkaista on mukavia.
Suurimmalla osalla tiettyä kirjaa hakevilla on mukana kirjan nimi tai tekijä tai molemmat, mikä helpottaa löytämistä suuresti. Ja lopuista saadaan kahvitunti- keskustelu materiaalia.

Noniin, siinähän sitä taas olikin. Ja maanantaina virkeänä töihin.



Sparta Rules!!

Ei kommentteja: